Eu tenho renovado o meu passaporte com o novo número. Preciso atualizar meu novo número de passaporte no meu cartão ForexPlus Platinum Sim, solicitamos que você entre em contato com a filial próxima, juntamente com a cópia original do seu passaporte para obter o novo número de passaporte atualizado nos registros dos bancos. O número de passaporte é um critério de validação chave para verificar a autenticidade do chamador quando você entra em contato com o nosso serviço PhoneBanking 24 x 7, portanto é recomendável atualizar o número do Passport o mais rápido possível. Quais são as moedas disponíveis Existem cinco moedas oferecidas: Euro (EUR) Libra Esterlina (GBP) Dólar Americano (USD) Baht da Tailândia (THB) Dólar de Hong Kong (HKD) O que é HDFC Bank ForexPlus Platinum ) É um cartão pré-pago baseado em chip embutido introduzido em parceria com a VISA International. Oferece-lhe uma maneira conveniente e segura de transportar seu Forex. Este cartão dá-lhe a liberdade de comprar em qualquer lugar do mundo e fornece acesso à moeda do seu destino a preços competitivos do mercado. Ele pode ser usado em todos os caixas eletrônicos VISA e estabelecimentos comerciais em todo o mundo. Este cartão não pode ser usado para pagamentos na Índia, Nepal ou Butão. Como faço para completar o valor do meu cartão quando estou no estrangeiro ForexPlus Platinum cartão também pode ser carregado em seu nome por alguém autorizado por você. A pessoa autorizada tem que visitar a sucursal do HDFC Bank com os documentos e fundos necessários. Wersquoll cuida do resto. E se eu esquecer meu PIN de ATM Você pode chamar o banco de HDFC PhoneBanking para solicitar a re-emissão de PIN ou fazer um pedido através de NetBanking pré-pago. Um novo PIN será enviado para o seu endereço de correspondência registrado, mantido em registro no banco. Necessito de pagar um montante adicional acima e acima de Despesas de levantamento de dinheiro cobradas pelo Banco HDFC para transacção ATM Em certos países ATM prestadores de serviços estão autorizados a cobrar taxas de sobretaxa / conveniência dos titulares para acessar o caixa eletrônico para retirar dinheiro. Esses encargos são cobrados pelo provedor de serviços ATM além dos encargos cobrados pelo banco HDFC, e o banco do banco HDFC não tem controle sobre os encargos, uma vez que esses encargos não são cobrados pelo banco. Essas cobranças são normalmente exibidas ao cliente durante a transação eo cliente tem a opção de prosseguir com a transação ou abortar se as taxas não são aceitáveis para o cliente. Quanto tempo o cartão pode ser usado depois que ele é comprado Seu cartão será ativado amp carregado com moeda necessária dentro de 4 horas do banco ter recebido fundos claros de você. O cartão será beready para uso após a ativação. Quem devo contactar se o meu cartão for perdido ou roubado Relate imediatamente a perda do seu Cartão de Platina da ForexPlus ligando para o Banco do HDFC PhoneBanking. Você não será responsável por transações em sua conta de cartão (se houver) a partir do momento em que seu relatório é registrado no banco. Alternativamente, você pode hotlist o cartão com a ajuda de Prepaid NetBanking facilidade. Quais são as moedas disponíveis para o cartão HDFC Bank ForexPlus Platinum O cartão HDFC Bank ForexPlus Platinum está actualmente disponível em 5 moedas, ou seja, USD, Euro, GBP, HKD e THB. Preciso ter conta HDFC Bank para comprar o cartão HDFC Bank ForexPlus Platinum Não, você não precisa ter uma conta no HDFC Bank para comprar o cartão ForexPlus Chip. Você pode simplesmente entrar em qualquer uma de nossas agências bancárias do HDFC na Índia e comprá-lo ao balcão mediante a apresentação de documentos relevantes do KYC. Qual é o valor máximo para o qual o cartão pode ser usado Não há limite imposto sobre o uso de ForexPlus Platinum Card. Os clientes podem retirar / utilizar qualquer quantia, até o valor carregado no cartão Platinum ForexPlus em qualquer ATM / POS. No entanto, existem alguns prestadores de serviços de ATMs que colocaram em por dia / por limite de transação para dispensar dinheiro que não pode ser alterado pelo Banco. Nesses casos, o titular do cartão pode precisar fazer várias transações se quiser retirar qualquer quantia maior do que a permitida em uma transação. O que eu preciso saber sobre o cartão HDFC Bank ForexPlus Platinum Embedded com um chip, este cartão ForexPlus oferece-lhe uma maneira conveniente e segura para transportar seu Forex. Com o cartão HDFC Bank ForexPlus Platinum você pode comprar em qualquer lugar do mundo. Pode um não-viajante comprar Cartão ForexPlus No. Cartões ForexPlus só pode ser emitido para viajantes. Um cartão ForexPlus é válido para fazer pagamentos em outros países da Índia, Nepal e Butão, sempre que você estiver usando seu cartão você deve estar presente no local da transação e tem que assinar os cargas. Como você é um não-viajante, não pode estar presente no momento do processamento da transação. Assim, ForexPlus Platinum Cards não podem ser emitidos para não-viajantes. Como posso verificar o saldo no meu HDFC Bank ForexPlus Platinum Card Você pode verificar o saldo no cartão ForexPlus Platinum com a ajuda da facilidade NetBanking. Você precisará usar o número do cartão como ID do usuário IPIN IPI emitido para você como parte do kit de cartão para fazer login na facilidade NetBanking. Alternativamente, você também pode contatar nossos serviços PhoneBanking para verificar o saldo no seu cartão ForexPlus. Quem devo contactar se o meu cartão for perdido ou roubado Relate imediatamente a perda do seu cartão HDFC Bank Platinum da ForexPlus ligando para a HDFC Bank Phone Banking. Você não será responsável por transações em sua conta de cartão (se houver) a partir do momento em que seu relatório é registrado no banco. Preciso pagar quaisquer encargos para uso do GCAS Caso você aproveite dos serviços do GCAS, as cobranças de acordo com as Diretrizes do Visa serão cobradas a você. Os detalhes das cobranças são os seguintes: Relatório de cartão perdido / roubado. Nil Substituição de emergência do cartão. US $ 25 Exigência de Caixa de Emergência. USD 25 Como posso cancelar o meu cartão ForexPlus Platinum Para cancelar o seu cartão Forex Plus Platinum, solicitamos que contacte a equipa PhoneBanking ou entre no seu ramo mais próximo do HDFC Bank e faça um pedido de cancelamento. Seu pedido será processado no prazo de um dia útil após o recebimento do pedido. Não há taxas para o cancelamento de um cartão Forex Plus Platinum. No entanto, o imposto de conversão de moeda, conforme aplicável de tempos em tempos, será deduzido no momento da concessão de crédito a você. Por favor, visite o seguinte URL para acessar informações para o endereço completo e detalhes de contato de nossos Centros de Ramos e PhoneBanking Quem devo entrar em contato para o cartão de substituição Existe uma taxa para substituição Você pode entrar em contato com o número do banco HDFC BankBanking e pedir a substituição do seu HDFC Bank Cartão Platinum da ForexPlus. O cartão reeditado será enviado ao seu endereço doméstico atualizado nos registros dos bancos. As cargas para a reissuance do cartão da microplaqueta de ForexPlus são dadas na programação de cargas. Como funciona este cartão O seu cartão HDFC Bank ForexPlus Platinum será activado com o Euro / GBP e USD necessários dentro de 4 horas a partir do banco obter os fundos claros de você. Uma vez ativado, o cartão pode ser usado em qualquer local internacional para fazer pagamentos em terminais POS ou para retirar dinheiro em caixas eletrônicos. (O uso do cartão não é permitido na Índia, no Nepal e no Butão.) O cartão HDFC Bank ForexPlus Platinum funciona como qualquer Cartão de Débito / Crédito para efetuar pagamentos em estabelecimentos comerciais com terminal eletrônico. O valor da transação é deduzido do saldo disponível no cartão ForexPlus. O cartão HDFC Bank ForexPlus Platinum é aceito em todos os estabelecimentos comerciais que exibem o símbolo Visa / Mastercard. O cartão pode ser usado para retirar dinheiro em todos os caixas eletrônicos Visa / Mastercard em todo o mundo. Independentemente da moeda carregada no cartão, o dinheiro será dispensado com base nas moedas suportadas nos caixas eletrônicos. Certifique-se de que se lembra do PIN fornecido com o cartão, o PIN é exclusivo para cada cartão e não pode ser alterado em nenhum ATM doméstico ou internacional. Existem quaisquer transações para as quais este Cartão não deve ser usado Sim, seu cartão ForexPlus não deve ser usado para blocos de carga temporária - ex. Pagando depósitos em hotéis, aluguer de carros etc Incase você pagou esses depósitos usando ForexPlus cartão ea agência de aluguel de hotel / carro etc estabelece a transação para um montante inferior ao montante bloqueado ou você faz o pagamento final através de qualquer modo diferente, o Saldo será creditado em sua conta somente após 30 dias da data da transação. Nota: o Banco reserva-se o direito de cobrar o titular do cartão por quaisquer montantes não autorizados. Posso emitir Verificar o carregamento de ForexPlus Platinum Card O cliente pode carregar o cartão ForexPlus Platinum por emissão de cheque contra a quantidade a ser carregada. No entanto, os cartões serão carregados após a realização do cheque depositado pelo cliente. A taxa de câmbio aplicável será para o dia em que os fundos são realizados eo cartão é ativado Como faço para ativar o comércio eletrônico no meu cartão Siga 2 passos simples: Passo 1: Faça logon no cartão pré-pago Net Banking. Etapa 2: habilite sua facilidade de transação de comércio eletrônico para fazer compras. Quais os serviços que posso aproveitar no GCAS Você pode aproveitar os seguintes serviços através do GCAS: a) Reportar perda de cartão ou hotlist seu cartão b) Pedido de um cartão de substituição c) Pedido para o requisito de emergência dinheiro Pode o PIN ATM ser alterado Não, O PIN do ATM não pode ser alterado no ATM. No caso de ter esquecido ou perdido o PIN, você precisará solicitar um novo PIN com a ajuda do PhoneBanking ou do ThreadPack NetBanking pré-pago Posso usar a opção DCC / MCC no momento da transação Sempre que o portador do cartão ForexPlus optar pela opção DCC / MCC Em terminais POS / ATM habilitados para DCC / MCC, sua transação passa por transações de moeda cruzada duas vezes. Não é aconselhável que um titular de cartão ForexPlus opte por DCC / MCC enquanto estiver usando o cartão ForexPlus Platinum para fazer pagamentos. Observe que todas as transações em moeda cruzada atraem taxas de conversão de moeda a taxas aplicáveis. Além disso, o titular do cartão também será penalizado devido à flutuação na taxa de conversão de moeda. Como vou saber quais ATMs aceitam o HDFC Bank Platinum Card ForexPlus Todos os caixas eletrônicos que exibem o logotipo VISA aceitarão o HDFC Bank ForexPlus Platinum Card. Como posso aproveitar os Serviços de Atendimento ao Cliente Global (GCAS) para o meu Cartão Platinum da ForexPlus Você pode ligar para os números de centro de atendimento VISA para aproveitar os serviços disponíveis nos Serviços de Atendimento Global ao Cliente. Clique aqui para obter os números do Centro de Atendimento Visa. Como saber se um ATM aceitará o meu cartão ForexPlus Platinum Os cartões Platinum da ForexPlus são aceitos nos ATMs da Visa. Por favor, procure o logotipo VISA / PLUS enquanto procura ATM. Posso eu carregar o cartão de Forex fazendo o pagamento no dinheiro não, cartão de Forex não pode ser carregado contra o pagamento do dinheiro. Caso o cliente existente do banco precise carregar seu cartão do forex fazendo o pagamento no dinheiro então, o cliente necessita depositar o dinheiro em sua conta e emite então a verificação ou a instrução do débito para carregar o cartão. Quais os documentos que devo enviar quando eu comprar o cartão HDFC Bank Platinum HDX Bank Os titulares de conta de poupança / conta corrente do HDFC precisam apenas enviar o formulário de inscrição preenchido, a cópia do bilhete ou o visto e o formulário A2 (ou qualquer outra documentação, de acordo com as diretrizes predominantes da FEMA) Se você não tem conta de Poupança / Corrente do Banco HDFC, você precisa enviar o formulário de inscrição preenchido, o tíquete de cópia ou o visto e o formulário A2 (ou qualquer outra documentação do Forex, de acordo com as diretrizes predominantes da FEMA), bem como uma fotocópia do seu passaporte válido. Onde posso obter este cartão O cartão Platinum da ForexPlus está disponível em balcão nas agências do Banco HDFC. Você simplesmente precisa entrar no nosso escritório com a documentação necessária e sair com o cartão Platinum da ForexPlus. O cartão será ativado dentro de 4 horas após a realização dos fundos. Alternativamente, o cliente pode aplicar para o cartão através NetBanking login também. Caso o cliente aplica o cartão através NetBanking o cartão será entregue ao cliente dentro de 2 dias úteis. Esta facilidade está disponível somente em locais selecionados. O que acontece se meu cartão for perdido Caso seu cartão seja perdido ou roubado, tudo que você precisa fazer é ligar para o HDFC Bank 24x7 PhoneBanking imediatamente e relatar a perda do seu cartão. O cartão também pode ser colocado na lista de favoritos usando nossa facilidade NetBanking pré-pago. Caso tenha optado por um cartão de backup, você pode solicitar a ativação do cartão de backup eo saldo da transferência no seu cartão selecionado para o cartão de back-up. A transferência de saldo será realizada instantaneamente. O que significa DCC / MCC para DCC significa Dynamic Currency Conversion enquanto que MCC significa Conversoin de Moeda Múltipla. DCC / MCC no ATM / POS dá ao titular do cartão uma opção para iniciar uma transação na moeda de sua escolha. Ele também auxilia o titular do cartão para saber o valor exato da transação na moeda selecionada no momento da transação. Posso carregar o cartão ForexPlus Platinum fazendo o pagamento em Cash No, o cartão ForexPlus Platinum não pode ser carregado contra pagamento de dinheiro. Quem pode comprar o cartão de platina de ForexPlus O cartão de platina de ForexPlus pode somente ser usado para fazer pagamentos fora de India à exceção de Nepal amp Bhutan. Sempre que o titular do cartão estiver usando seu cartão, ele deve estar presente no local da transação amp precisa assinar o feeslips. Assim, emitimos o cartão ForexPlus Chip para os clientes que viajam no exterior prova de documentação válida. Quantos dias de antecedência posso comprar divisas Você pode comprar divisas com até 60 dias de antecedência a partir da data de partida. Quanta moeda estrangeira posso reter após a viagem ao exterior? Depois de retornar da viagem no exterior, você é obrigado a entregar divisas não utilizadas detidas por você dentro de 180 dias após o retorno. Você pode reter divisas até US $ 2.000 (ou equivalente) para uso futuro depois de voltar para a Índia. O cartão ForexPlus Platinum pode ser recarregado várias vezes no futuro até que o cartão seja expirado: Você pode autorizar o Banco a debitar sua conta bancária do HDFC através de um cheque do banco HDFC ou fazer o pagamento usando um Cheque local desenhado no HDFC Bank e recarregar o cartão para o valor desejado. Os pedidos de recarga podem ser feitos por qualquer pessoa autorizada em seu nome. A pessoa autorizada por você para o mesmo terá de vir a filial do banco e terá de fornecer os documentos necessários para o banco para realizar a recarga. Após o recebimento do formulário de inscrição e os fundos, seu cartão será recarregado para a quantidade desejada. Os clientes do HDFC Bank também podem fazer um pedido para recarregar o cartão através dos serviços do Phone Bank do HDFC Bank. Caso o Cartão seja emitido pela sua empresa / empregador, os pedidos de recarga recebidos por eles serão agidos pelo Banco HDFC. GiftPlus Card Como é o valor complementado cartões GiftPlus são não recarregáveis na natureza e, portanto, não pode ser preenchido. Como faço para comprar cartões HDFC Bank GiftPlus Os cartões GiftPlus estão disponíveis em todas as agências bancárias do HDFC. Você também pode comprar GiftPlus cartão on-line, através do nosso serviço NetBanking. As etapas detalhadas para a compra on-line são mencionadas abaixo: Faça logon no NetBanking. Vá para a seção Contas e selecione Cartão-presente de compra. O cartão GiftPlus pode ser personalizado com o nome do beneficiário fornecido por você. Você precisará ter direitos financeiros (TPT) para esta transação. Posso eu carregar o cartão de GiftPlus fazendo o pagamento no dinheiro não, o cartão de GiftPlus não pode ser carregado contra o pagamento do dinheiro. GiftPlus cartão pode ser carregado por meio de um débito direto para o seu HDFC conta bancária, cheque local desenhado em HDFC Bank ou projecto de procura pode o valor do cartão ser preenchido Gifting acreditamos que é especial para a ocasião e, portanto, você não pode recarregar este cartão . Cada ocasião é uma nova ocasião e merece um novo cartão. Quanto tempo posso obter um cartão GitfPlus Nas nossas agências bancárias, GiftPlus Card pode ser aproveitado de balcão. Esses cartões no entanto não são personalizados. Se um cartão personalizado é pedido on-line ou em qualquer sucursal, o TAT é 5-7 dias úteis. A conveniência da compra on-line é que o cartão será entregue para o endereço especificado em suas instruções Pode Gift plus cartão usado fora da Índia GiftPlus Card é um cartão pré-pago INR, que só pode ser usado na Índia. Existe uma taxa cobrada pelo uso do cartão Não, não há cobrança sobre o uso do cartão. No entanto, existem encargos para reissuance. Any Sobretaxa por conta do uso do cartão seria aplicável neste cartão e é Nonrefundable pelo Banco Quanto tempo posso usar o cartão depois que eu comprei Seu cartão será ativado com o montante carregado dentro de alguns Horas após o banco ter recebido fundos claros de você. Uma vez ativado, o cartão está pronto para uso. Quais documentos devo enviar quando adquiro um cartão HDFC Bank Giftplus Se você é um titular do banco de HDFC ou de uma conta de poupança existente, basta enviar o formulário de pedido de cartão Giftplus. Se você não é um titular atual de banco de HDFC ou conta de poupança, então você precisa enviar o formulário de pedido de cartão Giftplus juntamente com sua prova de identificação e prova de endereço. Existe um limite de quantidade de carga Sim, um saldo de cartão não pode ser superior a Rs. 50.000 em qualquer ponto no tempo. Quais são as taxas sobre o cartão O uso do cartão não é cobrado, mas a re-emissão do cartão é cobrado Rs. 100 por reissuance. E se eu esquecer meu PIN do ATM Você pode ligar para o número do seu banco local HDFC PhoneBanking e pedir um novo PIN para ser reeditado para você. O PIN entretanto será entregado ao endereço dos compradores com o banco. Pode solicitar um novo PIN através da Internet através da sua conta do cartão Giftplus. Quem devo contactar se o meu cartão for perdido ou roubado No caso de o seu cartão ser perdido ou roubado, tudo o que tem de fazer é ligar para o HDFC Bank PhoneBanking imediatamente e comunicar a perda do seu cartão. Esta instalação está disponível 24 horas. Em todos os dias. O cartão também pode ser hotlisted usando nossa facilidade NetBanking de cartão pré-pago em hdfcbank. Um novo Cartão será emitido eo saldo residual no seu cartão selecionado será transferido para seu novo Cartão. Novo cartão será emitido apenas a base do pedido recebido do comprador. O pedido de transferência de saldo do cartão antigo para o novo cartão será honrado apenas base o pedido recebido do comprador Pode o PIN do ATM ser alterado Não, o PIN do ATM não pode ser alterado. Preciso ter uma conta do HDFC Bank para comprar um cartão HDFC Bank Giftplus Não, você não precisa ter uma conta do HDFC Bank para comprar um cartão Giftplus. Basta entrar em qualquer filial do banco HDFC na Índia, enviar seus documentos KYC e comprar um cartão HDFC Bank Giftplus no balcão. Modo de pagamento. Check / DD Existe alguma transação para a qual não posso usar o cartão Sim, o cartão não pode ser usado para retirar dinheiro. Ele só pode ser usado para transações POS. Nota: O Banco reserva-se o direito de cobrar ao Titular do Cartão quaisquer valores não autorizados. O que é o cartão HDFC Bank Giftplus Cartão HDFC Banks GiftPlus é um cartão pré-pago baseado em fita magnética que é trazido para você em parceria com o VISA E se eu esquecer o código de ativação Visite HDFC bank Prepaid NetBanking e selecione Forgot Weather Code e Date De Nascimento e número do passaporte. O código será enviado para o seu ID de e-mail registrado. Clique aqui para ver a demonstração. Como posso cancelar a minha Multicurrency Platinum ForexPlus Card Para cancelar o seu cartão Multicurrency, solicitamos que visite o nosso ramo mais próximo do banco HDFC e faça um pedido de cancelamento do cartão. O seu pedido será processado no prazo de um dia útil após o recebimento do pedido e o saldo disponível no cartão será devolvido à sua conta. Incase você não tem uma conta conosco, em seguida, um projecto de procura deve ser emitido para o montante do respectivo reembolso. Não há encargos para o cancelamento de um cartão Multicurrency. No entanto, o imposto de conversão de moeda, conforme aplicável de tempos em tempos, será deduzido no momento da concessão de crédito a você. Por favor, visite o seguinte URL para acessar informações para o endereço completo e detalhes de contato de nossos Centros de Ramos e PhoneBanking: Preciso ter uma conta do HDFC Bank para comprar o cartão Multicurrency Platinum ForexPlus Chip Não, você não precisa ter uma conta no HDFC Bank Para comprar o cartão Multicurrency. Você pode apenas entrar em qualquer um dos nossos ramos do banco HDFC na Índia e comprá-lo ao balcão. Quais documentos devo submeter quando eu comprar o HDFC Bank Multicurrency Platinum ForexPlus Chip cartão HDFC banco de poupança / conta corrente titulares precisam apenas apresentar formulário de candidatura preenchido e cópia do passaporte válido (ou qualquer outra documentação como mandatado sob prevalente LRS orientações) Se você não Você tem que enviar o formulário de inscrição preenchido, uma cópia do passaporte válido e uma cópia do bilhete ou do visto (ou qualquer outra documentação, de acordo com as diretrizes prevalecentes do LRS). Qual é o valor máximo para o qual o cartão pode ser usado Não há limite imposto sobre o uso do cartão Multicurrency Platinum. Os clientes podem retirar / utilizar qualquer quantia, até o valor carregado no cartão Multicurrency Platinum em qualquer ATM / POS. No entanto, existem alguns prestadores de serviços de ATM que colocaram em por dia / por limite de transação para dispensar dinheiro que não pode ser alterado pelo Banco. Nesses casos, o titular do cartão pode precisar fazer várias transações se quiser retirar qualquer quantia maior do que a permitida em uma transação. É Multicurrency Platinum ForexPlus cartão Chip ativado para Verificado por VISA (VBV) Ypes, Multicurrency cartão oferecido na plataforma VISA são pré-habilitado para Verified by VISA que permite que você com segurança realizar transações de comércio eletrônico. Seguem-se as etapas para realizar a transação de comércio eletrônico com comerciantes participantes da VBV: Selecione os produtos ou serviços desejados de uma loja on-line e prossiga para a página de pagamento. Insira seu cartão HDFC Bank Multicurrency Platinum ForexPlus Chip O número Visa e a loja online se conectarão com o HDFC Bank para verificar se o seu cartão está protegido com o Verified by Visa. Digite seu IPIN (usado para fazer login no NetBanking pré-pago) e o HDFC Bank confirmará sua identidade com o comerciante. Seu pagamento é autorizado e sua ordem é colocada. O que acontece se o meu cartão for perdido Caso o seu cartão seja perdido ou roubado, tudo o que tem de fazer é ligar para o HDFC Bank PhoneBanking imediatamente e comunicar a perda do seu cartão. Esta instalação está disponível 24 horas. Em todos os dias. No caso, se você tiver sido emitido um cartão de back-up no kit, você pode ativar o cartão de back-up, chamando HDFC Bank Phone Banking ou através NetBanking pré-pago. Uma vez que o cartão de back-up é ativado, todos os fundos do cartão principal serão transferidos automaticamente para o cartão de backup. Pode o valor do cartão ser completado Sim, o cartão Multicurrency pode ser recarregado várias vezes no futuro até que o cartão expirou. Os clientes bancários existentes podem recarregar o cartão Multicurrency através do HDFC Bank NetBanking selecionando o Reload Forex Card sob a opção do separador Cards. Alternativamente, os clientes existentes também podem fazer um pedido para recarregar o cartão através do serviço Phonebank do Banco HDFC. Caso o Cartão seja emitido pela sua empresa / empregador, os pedidos de recarga recebidos por eles serão agidos pelo Banco HDFC. Posso usar o cartão para pagar em qualquer moeda Sim, o cartão é aceito para pagamento em qualquer moeda, exceto aqueles carregados no cartão. Observe que os encargos de conversão de moeda cruzada serão aplicáveis durante o processamento dessas transações. Preciso ativar o cartão Multicurrency Platinum ForexPlus Chip para transações de comércio eletrônico Você cartão Multicurrency é pré-ativado para executar transações de comércio eletrônico uma vez que seu cartão é carregado com a moeda Forex necessária. Posso emitir cheques para carregar o cartão Multicurrency Platinum ForexPlus Chip O cliente pode carregar o cartão Multicurrency por meio da emissão de cheques contra a quantidade a ser carregada. No entanto, os cartões serão carregados após a realização do cheque depositado pelo cliente. A taxa de câmbio aplicável será para o dia em que os fundos são realizados e cartão é ativado. Há cobranças extras para estar ciente de Algumas coisas a observar - Bancos dos EUA têm o direito de adicionar uma sobretaxa para outros clientes do banco acessando seus caixas eletrônicos. Existem também alguns caixas eletrônicos em outros países que podem cobrar uma taxa por transações feitas por clientes não bancários. Essas taxas são normalmente exibidas durante a transação. Verifique isso, para que você possa prosseguir com ou encerrar a transação. Im não um viajante, posso ainda beneficiar do Multicurrency Card Multicurrency Platinum ForexPlus Chip Card é apenas para viajantes e não pode ser emitido para não-viajantes Quais são os cenários de autorização Quando o titular do cartão executa uma transação de pagamento, o débito levaria Cenário 1 - Se o cliente tiver moeda local (dependendo do país de transação) carteira com saldo suficiente, então a transação será processada usando os saldos na carteira de moeda local Cenário 2 ndash Se o local Moeda é parte das múltiplas moedas oferecidas no cartão, mas o cliente não tem saldo suficiente na carteira de moeda local, no entanto, se o cliente tiver saldo suficiente (equivalente a moeda local) na carteira de moeda padrão (EUR), a transação será processada usando Os saldos da carteira de moeda padrão. O valor da moeda padrão será convertido em moeda local usando a taxa de conversão de moeda cruzada decidida pelo Banco. Esta taxa será calculada com uma marcação 2 na taxa de câmbio cruzada do IBR Cenário 3 ndash Se a moeda local for parte das múltiplas moedas oferecidas no cartão, mas o cliente não tiver saldo suficiente na carteira de moeda local, bem como na carteira de moeda padrão ( EUR) no entanto, se o cliente tiver saldo suficiente (equivalente a moeda local) em qualquer outra moeda carteira, em seguida, a transação será processada usando os saldos da respectiva moeda carteira. O cartão procurará saldos em todas as carteiras de moeda na seguinte ordem de prioridade como decidido pelo valor do banco da respectiva moeda será convertido em moeda local usando a taxa de conversão de moeda cruzada decidida pelo Banco. Esta taxa será calculada com um markup 2 na taxa de câmbio cruzada IBR Cenário 4 - Se o cliente transacciona em moeda que não é oferecido no cartão, a transação será processada por débito moeda padrão (EUR) carteira. A conversão cruzada ocorreria de acordo com as taxas Visa / MasterCard existentes (2) aplicáveis aos cartões de moeda única. Caso a carteira de moeda padrão não tenha saldo suficiente, então os fundos serão retirados da carteira com fundos suficientes e convertidos para a moeda padrão usando a taxa de conversão da moeda Bankrsquos. Transações parciais em diferentes carteiras de moeda não são permitidas. Se o cliente não tem saldo suficiente para processar as transações individualmente em qualquer carteira de moeda, a transação é recusada mesmo se os saldos coletivos no cartão em todas as moedas forem suficientes para processar a transação. Quantos dias de antecedência posso comprar estrangeiros Troca Você pode comprar divisas com até 60 dias de antecedência a partir da data de partida. Como faço para saber se um caixa eletrônico vai aceitar meu cartão Multicurrency Olhe para fora para o logotipo VISA. Onde posso obter este cartão Multicurrency Platinum ForexPlus Chip cartão está disponível em balcão no HDFC Bank ramos. Você simplesmente precisa entrar no nosso ramo com a documentação necessária e sair com o cartão Multicurrency. O cartão será ativado dentro de 5 a 6 horas da realização dos fundos. Em alternativa, os clientes bancários existentes podem solicitar o cartão ao iniciar sessão no HDFC Bank NetBanking seleccionando a opção Comprar cartão de crédito no separador Cartões. Posso usar a opção DCC / MCC no momento da transação Sempre que o portador do cartão Platinum Multicurrency optar pela opção DCC / MCC em terminais POS / ATM habilitados para DCC / MCC, sua transação passa por transações de moeda cruzada duas vezes. Não é aconselhável que um titular de cartão ForexPlus opte por DCC / MCC enquanto estiver usando o cartão ForexPlus Platinum para fazer pagamentos. Observe que todas as transações em moeda cruzada atraem taxas de conversão de moeda a taxas aplicáveis. Além disso, o titular do cartão também será penalizado devido à flutuação na taxa de conversão de moeda. Como posso aproveitar os Serviços Globais de Atendimento ao Cliente (GCAS) do meu Cartão Multicurrency Você pode chamar os números do Call Center VISA para fazer uso dos Serviços de Atendimento ao Cliente Global VISArsquos. Quais são as taxas de câmbio aplicáveis quando eu uso o meu cartão de viagem para transações (retirada de dinheiro em caixas eletrônicos e transações de ponto de venda em pontos de venda de comerciante) Se A transação é feita na moeda base (moeda com a qual o cartão foi carregado), não há taxa de câmbio aplicável. Contudo, para transacções que não a moeda de base, serão aplicáveis as taxas de câmbio / taxas de conversão da moeda base para a moeda local. E se eu esquecer meu PIN do ATM O cliente pode redefinir o PIN do ATM seguindo os passos abaixo: Login no NetBanking pré-pago usando o IPIN Selecione meu pedido - gtSet PIN do ATM - gt Seleciona o cartão ativo (botão de rádio) Responda à pergunta secreta. Mencionar DOB, Expiração do cartão e enviar Digite o novo PIN do ATM a ser definido e, finalmente, enviar. Você receberá um alerta de SMS / e-mail no seu número de celular / endereço de e-mail registrado. Quem devo entrar em contato com o cartão de substituição? Existe cobrança por substituição? Você precisa fazer o pedido em qualquer filial do HDFC Bank. As taxas para a reemissão são dadas no cronograma de encargos. Que serviços posso aproveitar no GCAS Você pode aproveitar os seguintes serviços através de GCAS Emergency Card Substituição Emergência Desembolso de dinheiro Cardholder Inquiry Service Relatório de cartão perdidos e roubados Nota: As taxas de Visa são aplicáveis O que é o HDFC Bank Multicurrency Platinum ForexPlus Cartão Chip HDFC Bank Multicurrency Platinum ForexPlus Chip É um chip embutido baseado em cartão pré-pago introduzido em parceria com VISA / MasterCard International. É o primeiro cartão a oferecer-lhe a opção de transportar até 24 moedas simultaneamente em um único cartão de uma maneira conveniente e segura. Este cartão dá-lhe a liberdade de comprar em qualquer lugar do mundo e fornece acesso à moeda do seu destino a preços competitivos do mercado. Ele pode ser usado em todos os caixas eletrônicos e estabelecimentos comerciais do VISA / MasterCard em todo o mundo. Este cartão não pode ser usado para pagamentos na Índia, Nepal ou Butão. Quais são as moedas que podem ser carregadas no cartão? Existem 24 moedas oferecidas que podem ser carregadas no cartão: Dólar Australiano (AUD) Dólar Canadense (CAD) Euro (EUR) Yen Japonês (JPY) Dólares de Singapura Dólar da Nova Zelândia (NZD) Dólar da Nova Zelândia (NZD) Dólar de Hong Kong (HKD) Dólar de Nova Zelândia (NZD) Dólar de Nova Zelândia Krone (DKK) Coroa Norueguesa (NOK) Riyal Saudita (SAR) Ringgit Malaio (MYR) Won Coreano (KRW) Rublo Russo (RUB) Dinar do Bahrein (BHD) Riyal Qatari (QAR) Taxa de serviço aplicável no momento da carga, recarga e reembolso Seguem-se as lajes de imposto de conversão de moedas aplicáveis no momento da carga, recarga e reembolso: Como definir pré-pago NetBanking Login ID do usuário / senha pela primeira vez Você pode ter recebido IPIN Ou Código de Ativação no kit fornecido a você. O código de ativação será impresso no cartão abaixo do cartão, enquanto o IPIN será impresso no remetente do PIN juntamente com o PIN do ATM. O Código de Ativação / IPIN é necessário para definir a sua Senha NetBanking para o seu cartão Multicurrency pela primeira vez. As seguintes etapas devem ser seguidas para definir o ID / Senha de Usuário do NetBanking pela primeira vez usando o Código de Ativação / IPIN: Visite o site do Banco HDFC e selecione NetBanking pré-pago Digite o número do cartão no campo ID do usuário / número do cartão eo IPIN (mencionado em Mail do PIN) no campo Senha. Introduza a ID do usuário de sua escolha para fins de login futuro Selecione a pergunta secreta de um menu suspenso e forneça a resposta Mencionar a nova Senha e reconfirmar o mesmo Com o novo ID de Usuário e Senha você pode acessar para acessar sua conta do cartão Posso transferir o saldo De uma carteira de moeda para outras moedas on-line Sim, você pode transferir o saldo de uma carteira de moeda para outra carteira de moeda usando a facilidade NetBanking pré-pago. You can also add the desired currency wallets through Prepaid NetBanking facility How can I check the balance on my HDFC Bank Multicurrency ForexPlus Chip card You can check the balance on all the active currency wallets on Multicurrency card with the help of Prepaid NetBanking facility. Alternately, you can also contact our PhoneBanking services to check the balance on your Multicurrency card. Are there any transactions for which this Card should not be used Yes, your Multicurrency ForexPlus Platinum card should not be used towards temporary charge blocks - e. g. paying deposits at hotels, hiring of cars etc. Incase you have paid these deposits using ForexPlus Platinum Multicurrency card and the hotel/car rental agency etc. settles the transaction for an amount lesser than the amount blocked or you make final payment through any different mode, the balance amount will get credited into your account only after 30 days from the transaction date. Note: The Bank reserves the right to charge the Card holder for any unauthorized amounts. Do I need to pay additional amount over and above Cash withdrawal Charges levied by the HDFC Bank for ATM transaction In certain countries ATM Service providers are authorized to charge surcharge/convenience fees from the cardholders for accessing the ATM to withdraw money. These charges are levied by the ATM service provider over and above the charges levied by the HDFC Bank, and HDFC Bank bank has no control over the charges as these charges are not levied by the bank. These charges are normally displayed to the customer during the transaction and the customer has the option to either proceed with the transaction or abort if the charges are not acceptable to the customer. What does DCC/ MCC stand for DCC stands for Dynamic Currency Conversion whereas MCC stands for Multiple Currency Conversoin. DCC / MCC at ATM / POS gives the cardholder an option to initiate a transaction in the currency of his choice. It also assists the cardholder to know the exact transaction value in the currency selected at the time of transaction. Can I load multiple currencies on one Multicurrency Platinum ForexPlus Chip card Yes, you can carry more than one currency on your Multicurrency card. Only HDFC Bank Multicurrency Platinum ForexPlus Chip card gives you the power of carrying multiple currencies on just one card. So now forget to apply for a new card every time you visit a different country. What should I do if my Multicurrency Platinum ForexPlus Chip card has expired but there is an unutilised balance on the card If your Card has expired before all funds have been utilised, you can contact HDFC Bank PhoneBanking or any of our HDFC Bank branch for placing a refund request of the un-utilised balance. In case you wish you get a replacement card, you can place a request at any of our HDFC Bank branch What options should I choose to withdraw cash from the ATM Generally, the options available at the ATM for cash withdrawal are Checking, Credit, and Savings. You should choose the Checking/Current option. In case the Checking/Current option is not available, you should select the Credit option. What if the balance in the currency of transaction goes down The card has inbuilt intelligence to process the transaction if any of the currency wallets has sufficient fund to authorize the transaction. If the currency wallet corresponding to the transaction currency does not have sufficient balance, the payment is processed by debiting the currency wallet with sufficient balance. By default the card first checks the Euro wallet and subsequently other currencies. Please note that if none of currency wallets have sufficient balance then the transaction will be declined even if collectively across the wallets the card has sufficient balance. Please note that cross currency conversion charges will be applicable in cases where the transaction is processed by utilizing funds from different currency wallet. How does this card work Your HDFC Bank Multicurrency Platinum ForexPlus Chip card will be activated with the required currencies within 5 to 6 hours from the bank getting the clear funds from you. Once active, the card can be used at any international location for making payments at POS terminals or to withdraw cash at ATMs. (Usage of the card is not allowed in India, Nepal and Bhutan.) HDFC Bank Multicurrency Platinum ForexPlus Chip card works just like any Debit / Credit Card for making payments at Merchant Establishments that have an electronic terminal. The transaction amount is deducted from available balance on the Multicurrency card. HDFC Bank Multicurrency Platinum ForexPlus Chip card is accepted at all Merchant Establishments displaying the VISA/MasterCard symbol. The card can be used to withdraw cash at all VISA/MasterCard ATMs worldwide. Irrespective of the currency loaded on the card, the cash will be dispensed based on the currencies supported at the ATMs. Please note that you can select /change your ATM PIN with the help of Prepaid NetBanking facility for Multicurrency Cards. What are the charges towards availing GCAS services Following are the charges for availing GCAS facility offered by Visa: Cardholder Inquiry Service: US 5 per inquiry Lost/Stolen Card reporting: US 35 per card Emergency Card Replacement: US 175 Emergency Cash Disbursement: US 175 What should I do and whom to contact if my card is lost In case your card gets lost or stolen, all you have to do is call HDFC Bank PhoneBanking immediately and report the loss of your card. This facility is available 24 hrs on all days. The card can also be hotlisted using our Prepaid card NetBanking facility on hdfcbank Where do I get this card ISIC ForexPlus Card is available over the counter at HDFC Bank branches. You simply need to walk into our branch with required documentation and walk out with ISIC ForexPlus Card. The card will get activated within 4 hours from realization of funds. Also you can apply by visiting hdfcbank - gt Apply Online section or hdfcbank/personal/products/cards/prepaid-cards - gt ISIC Student ID ForexPlus Card - gt Buy Forex Card Whom should I contact if my card is lost or stolen Immediately report the loss of your ISIC ForexPlus Chip Card by calling HDFC Bank PhoneBanking. You will not be liable for transactions on your Card Account (if any) from the moment your report is registered with the bank. Alternately you can hotlist the card with the help of Prepaid NetBanking facility. How can I check the balance on my HDFC Bank ISIC ForexPlus Chip Card You can check the balance on ISIC ForexPlus Chip card with the help of NetBanking facility. You will need to use the card number as user ID amp IPIN issued to you as part of the card kit to login to NetBanking facility. Alternately, you can also contact our PhoneBanking services to check the balance on your ISIC ForexPlus Chip Card. How much foreign exchange can I retain after the foreign trip After returning from the overseas trip, you are required to surrender unspent foreign exchange held by you within 180 days of return. You can retain foreign exchange up to USD 2,000 (or equivalent) for future use after returning back to India. O que acontece se o meu cartão for perdido Caso o seu cartão seja perdido ou roubado, tudo o que tem de fazer é ligar para o HDFC Bank PhoneBanking imediatamente e comunicar a perda do seu cartão. This facility is available 24 hrs on all days. The card can also be hotlisted using our Prepaid card NetBanking facility on hdfcbank How do I top-up the value of my card when I am abroad ISIC HDFC Bank ForexPlus Card can also be loaded on your behalf by someone authorized (blood relatives only) by you. A pessoa autorizada tem que visitar a sucursal do HDFC Bank com os documentos e fundos necessários. Wersquoll take care of the rest. You can reload your ISIC ForexPlus Card multiple times in future till the card gets expired: You can authorize the Bank to debit your HDFC Bank account by giving an HDFC Bank cheque or make payment using a local cheque drawn on HDFC Bank and reload the card for desired value. Reload requests can be made by any authorized person (blood relatives only) on your behalf. The person authorised by you for the same will need to come to bank branch and will need to provide the necessary documents to the bank to carry out reload. On receipt of the application form and the funds, your card will get reloaded for the desired amount. HDFC Bank customers can also place a request to reload the card through HDFC Bank PhoneBanking or HDFC Bank NetBanking. What documents should I submit when I purchase the ISIC HDFC Bank ForexPlus Card Customers have to provide the following documents: Completed ISIC HDFC Bank ForexPlus Card application Form Form A2 Appointment Letter / Admission Letter / University Identity Card Scanned copy passport size photograph with white background A photocopy of Passport Additional document for non HDFC Bank Customer - Visa Copy or Ticket Copy I have renewed my passport with new number. Do I need to update my new Passport number in my ISIC ForexPlus Chip Card Yes, we request you to get in touch with nearby branch along with original amp copy of your passport to get the new passport number updated in the banks records. Passport number is key validation criteria to check caller authenticity when you contact our 24 x 7 PhoneBanking service, hence it is recommended to update Passport number at the earliest. Can a non Traveller purchase ISIC ForexPlus Card No, ISIC ForexPlus Card can only be issued to Students travelling abroad to pursue higher education. ISIC ForexPlus Card is valid for making payments in countries other than India, Nepal amp Bhutan. Whenever the cardholder is using his card he must be present at the place of transaction amp need to sign the charge slip. Can I load ISIC ForexPlus card by making payment in Cash No, ISIC ForexPlus card cannot be loaded against payment of cash. What do I need to know about ISIC HDFC Bank ForexPlus Card Embedded with a chip, this ForexPlus card offers you a convenient and secure way to carry your Forex. With the ISIC HDFC Bank ForexPlus card you can shop anywhere in the world. Are there any transactions for which this Card should not be used Yes, your ISIC ForexPlus Card should not be used towards temporary charge blocks - e. g. paying deposits at hotels, hiring of cars etc. In case you have paid these deposits using ForexPlus Card and the hotel/car rental agency etc. settles the transaction for an amount lesser than the amount blocked or you make final payment through any different mode, the balance amount will get credited into your account only after 30 days from the transaction date. Note: The Bank reserves the right to charge the Card holder for any unauthorized amounts. Do I need to pay additional amount over and above Cash withdrawal Charges levied by the HDFC Bank for ATM transaction In certain countires ATM Service providers are authorized to charge surcharge/convenience fees from the cardholders for accessing the ATM to withdraw money. These charges are levied by the ATM service provider over and above the charges levied by the HDFC Bank, and HDFC Bank bank has no control over the charges as these charges are not levied by the bank. These charges are normally displayed to the customer during the transaction and the customer has the option to either proceed with the transaction or abort if the charges are not acceptable to the customer. How many days in advance can I purchase foreign exchange You can purchase foreign exchange up to 60 days in advance from the date of departure. Can the value of the card be topped up Yes, your ISIC ForexPlus Chip Card can be reloaded multiple times in future till the card gets expired: You can authorize the Bank to debit your HDFC Bank account by giving an HDFC Bank cheque or make payment using a local cheque drawn on HDFC Bank and reload the card for desired value. Os pedidos de recarga podem ser feitos por qualquer pessoa autorizada em seu nome. The person authorised by you for the same will need to come to bank branch and will need to provide the necessary documents to the bank to carry out reload. On receipt of the application form and the funds, your card will get reloaded for the desired amount. HDFC Bank customers can also place a request to reload the card through HDFC Bank PhoneBanking or HDFC Bank NetBanking. Can I use the DCC/ MCC option at the time of transaction Whenever ISIC ForexPlus cardholder opts for DCC/MCC option on DCC/MCC enabled POS/ATM terminals, his/her transaction passes through cross currency transactions twice. It is not advisable for a ISIC ForexPlus cardholder to opt for DCC/MCC while using ISIC ForexPlus Chip card for making payments. Please note that every cross currency transaction attracts currency conversion charges at applicable rates. Apart from this, the cardholder will also get penalised due to fluctuation in currency conversion rate. What is the maximum value for which the Card can be used There is no limit imposed on the usage of ISIC ForexPlus Card. Customers can withdraw/utilise any amount, upto the value loaded on the card at any ATM/POS. However, there are some ATMs service providers which have put in per day / per transaction limit towards cash dispense which cannot be changed by the Bank. In such cases the cardholder might need to do multiple transactions if he wants to withdraw any amount higher than that allowed in one transaction. Can I issue Cheque for loading of ISIC HDFC Bank ForexPlus Card Customer can load ISIC ForexPlus card by issuance of cheque against the amount to be loaded. However, cards will be loaded post realisation of the cheque deposited by the customer. The exchange rate applicable will be for the day on which funds are realized and card is activated How do I know if an ATM will accept my ISIC HDFC Bank ForexPlus Card ISIC ForexPlus cards are accepted at MasterCard ATMs. Please look out for the MasterCard logo while searching for ATM. What is the validity of the ISIC HDFC Bank ForexPlus Card The ISIC ForexPlus card shall be valid for period for 1year. Do I need to have HDFC Bank account to purchase the ISIC HDFC Bank ForexPlus Chip Card No, you dont need to have an account with HDFC Bank to purchase the ISIC ForexPlus Chip card. You can just walk into any of our HDFC bank branches in India and purchase it over the counter on submission of relevant KYC and mandatory documents. What does DCC/ MCC stand for DCC stands for Dynamic Currency Conversion whereas MCC stands for Multiple Currency Conversoin. DCC / MCC at ATM / POS gives the cardholder an option to initiate a transaction in the currency of his choice. It also assists the cardholder to know the exact transaction value in the currency selected at the time of transaction. Who should I contact for my replacement Card Is there a charge for replacement You can contact the HDFC Bank branch and ask for replacement of your HDFC Bank ISIC ForexPlus Chip card. Reissued card will be sent to your domestic address updated in the banks records. The charges towards reissuance of ISIC ForexPlus Chip card are given in the schedule of charges. What if I forget my ATM PIN You can call the HDFC bank PhoneBanking to request for re-issuance of PIN or place a request through Prepaid NetBanking. A new PIN will be sent across to your registered mailing address held on record with the bank. How do i get my card reissued post the expiry of the ISIC ForexPlus Chip Card You simply need to walk into our HDFC Bank branch with the required documentation and walk out with new ISIC ForexPlus Chip card. The new card issued to you will get activated within 4 hours and the available funds in expired card will be get automatically transferred to the new card. O PIN do ATM pode ser alterado Não, o PIN do ATM não pode ser alterado no ATM. In case you have forgotten or lost the PIN, you will need to request for a new PIN with the help of PhoneBanking or through Prepaid NetBanking. How soon can the card be used after it is purchased Your card will be activated amp loaded with required currency within 4 hours from the bank having received clear funds from you. The card will be ready for use post activation. How can I cancel my ISIC HDFC Bank ForexPlus Card To cancel your ISIC ForexPlus Card, we request you to contact the PhoneBanking team or walk into your nearest HDFC Bank branch and place a request towards cancellation. Your request will be processed within one working day of us receiving the request. There are no charges towards the cancellation of a ISIC ForexPlus Card. However, currency conversion tax as applicable from time to time will be deducted at the time of providing credit to you. Kindly visit the following URL to access information for the complete address and contact details of our Branches and PhoneBanking centers: How does this card work Your ISIC HDFC Bank ForexPlus Chip card will be activated with the required Euro / GBP and USD within 4 hours from the bank getting the clear funds from you. Once active, the card can be used at any international location for making payments at POS terminals or to withdraw cash at ATMs. (Usage of the card is not allowed in India, Nepal and Bhutan.) ISIC HDFC Bank ForexPlus Chip card works just like any Debit / Credit Card for making payments at Merchant Establishments that have an electronic terminal. The transaction amount is deducted from available balance on the ISIC ForexPlus Chip card. The ISIC HDFC Bank ForexPlus Chip card is accepted at all Merchant Establishments displaying the MasterCard symbol. The card can be used to withdraw cash at all MasterCard ATMs worldwide. Irrespective of the currency loaded on the card, the cash will be dispensed based on the currencies supported at the ATMs. Please ensure that you remember the PIN given to you with the card pack, the PIN is unique for every card and cannot be changed at any domestic or international ATM. What is ISIC HDFC Bank ForexPlus card ISIC HDFC Bank ForexPlus Card is a magnetic strip based prepaid card introduced in partnership with MasterCard International. The card offers you a convenient and secure way to carry forex. This card offers you the freedom to shop anywhere in the world and provides access to the currency of your destination at competitive market rates. It can be used at all MasterCard ATMs and Merchant establishment worldwide. This card cannot be used for making payments in India, Nepal or Bhutan. Como faço para ativar o comércio eletrônico Basta fazer logon no NetBanking e habilitar sua facilidade de transação de comércio eletrônico. How do I top-up the value of my card when I am abroad ISIC ForexPlus Card can also be loaded on your behalf by someone authorized by you. A pessoa autorizada tem que visitar a sucursal do HDFC Bank com os documentos e fundos necessários. Wersquoll take care of the rest. You can reload your ISIC ForexPlus card multiple times in future till the card gets expired: You can authorize the Bank to debit your HDFC Bank account by giving an HDFC Bank cheque or make payment using a local cheque drawn on HDFC Bank and reload the card for desired value. Os pedidos de recarga podem ser feitos por qualquer pessoa autorizada em seu nome. The person authorised by you for the same will need to come to bank branch and will need to provide the necessary documents to the bank to carry out reload. On receipt of the application form and the funds, your card will get reloaded for the desired amount. HDFC Bank customers can also place a request to reload the card through HDFC Bank PhoneBanking or HDFC Bank NetBanking. How soon can I get an eGiftPlus Card The beneficiary will get a real-time instant delivery of the HDFC Bank eGiftPlus Card Why should I buy the eGiftPlus Card The Card comes with the following benefits: Instant issuance Instant activation Instant delivery Easy access to card details amp balance Accepted at all major e-commerce sites Personalised card How the HDFC Bank eGiftPlus Card is different from the GiftPlus Card GiftPlus card is a physical card which you can use at over 150 million Visa outlets across the country, whereas the HDFC Bank eGiftPlus Card is a personalised virtual Card that you can use at all major e-commerce sites. You can also write a personalised message and choose a design of your choice, basis on what occasion you want to gift them for. What documents should I submit when I purchase an HDFC Bank eGiftPlus Card There no need for any documents to be submitted. Do I need to have an account HDFC Bank account to purchase the HDFC Bank eGiftPlus Card No, you do not need to have a HDFC Bank account to purchase this. You can use any banks NetBanking or Debit/Credit Card. (Visa, Master, Diners) Whom should I contact if my Card is lost or stolen You can contact the below mentioned Customer Care number 022-33271010 or e-mail Can I change the ATM PIN There is no ATM PIN applicable for the HDFC Bank eGiftPlus Card. Only an IPIN is required to use HDFC Bank eGiftPlus Card. Are there any transactions for which I cannot use the Card HDFC Bank eGiftPlus Card can only be used on e-commerce websites. This Card will not be usable on websites which are restricted by the Govt. of India. Who can purchase the HDFC Bank eGiftPlus Card All HDFC Bank amp non HDFC Bank Customers can buy HDFC Bank eGiftPlus Card Purchase Limit per card For HDFC Bank: Rs.50,000 amp Non-HDFC Bank customers: Rs.10,000 What is the VBV Password VBV password is a secure code password, which will be used for authenticating any transaction through HDFC Bank eGiftPlus Card. Your HDFC Bank eGiftPlus Card IPIN will be your VBV Password. Can I load the HDFC Bank eGiftPlus Card by making payments in Cash No, the HDFC Bank eGiftPlus Card can be only purchased by making payment through NetBanking or via your Debit/Credit Card. What is the maximum amount I can load on the HDFC Bank eGiftPlus Card For HDFC Bank customers, Rs.50,000 For non-HDFC Bank customers, Rs.10,000 for each eGiftPlus Card. NetBanking Logout Page HDFC Bank offers you a comprehensive range of transactions across multiple products through its NetBanking channel. So just log in to NetBanking and conduct 135 transactions from the comfort of your home or office. You can check your Account Balance, book Fixed and Recurring Deposits, Download A/c Statement up to 5 years, pay your Bills, Recharge your Mobile/ DTH connection, and much more in a secure environment. You can log in to NetBanking using your Customer ID and IPIN (password). Experience Convenience. Choose NetBanking Why use NetBanking Manage your account conveniently through the Internet. 135 transactions available on NetBanking Up-to-the-second details of your account Access anytime, from anywhere No queues to stand in, or turns to wait for How Safe is NetBanking Our NetBanking service is secured with industry standard technology and infrastructure HDFC Bank has implemented an extra security solution for its customers - Secure Access. Secure Access is a simple three-step process that greatly enhances your online security and allows you to transfer funds online. Get Started Are you tired of heading down to a Bank branch Of waiting in queues Of not knowing how to manage your account at your convenience We have the answer NetBanking is an incredibly convenient and powerful tool, letting you do everything you want with your accounts at the click of a mouse. It is Real Time, giving you up-to-the-second details on your account. Your Customer ID is mentioned on your account statement/ account welcome letter/ chequebook. (Current account / HUF customers can obtain this from the branch). You can re-generate your IPIN It is an Internet Password that the customer can choose to access NetBanking. It is a confidential password for the security of their account. online in 3 easy steps. Some of the transactions you can do through NetBanking are: Check your account balances and download 5 year account statement in 5 formats, instantly Book Fixed Deposit / Recurring Deposit Pay Utility Bills View your Credit Card details and pay your Credit Card Bills Recharge your Prepaid Mobile amp DTH Connections Invest in Mutual Funds Online Book IRCTC Tickets online Purchase a Gift Card Pay your Taxes online Update your PAN Details online View your Tax Credit Satement (Form 26 AS) Request for a Demand Draft/ Chequbook Request Stop Payment of a Cheque/ Hotlist you Debit Card/ Credit Card View your Loan details Apply for IPO Request for Debit Card PIN Regeneration Register for Third Party Transfer Transfer funds between accounts within HDFC Bank and other Bank Accounts These are just some of the 135 transactions you can do through NetBanking. To view the complete list click here . HDFC Banks NetBanking service is secure. Using industry-standard technologies and infrastructures, our service gives you peace of mind. How to register for NetBanking NetBanking Regsitration is given by default to all HDFC Bank Customers. In case you are not registered for NetBanking, it is quick amp easy. The many ways through which you can register/regenerate are: NR Customer with International Mobile Numbers registered with the bank need to click here . There are no charges for NetBanking registration request Forgot your IPIN (password) We understand the importance of passwords in todayrsquos online world. You could say they are the passports to our entire online lives and businesses, which is why forgetting one can be a real headache. Well, not anymore. For any further questions click here Third Party Transfer What is Third Party Transfer Third-Party Transfer (TPT) is a feature you can use to transfer funds from your HDFC Bank account to another account (called the beneficiary), within HDFC Bank or any other bank, anywhere in India. You need to be separately registered for this service. Which transactions are covered under Third party transfer Third Party transfer includes all transactions where funds are transferred from one account to another, within or outside the Bank. You can conduct a Third Party Transfer from your account to other Bank accounts using: Transferring funds from your HDFC Bank account to other HDFC Bank accounts with different Customer IDs. TPT is a real time transaction, which means that the transfer will show up immediately in your accounts. National Electronic Funds Transfer (NEFT) - This is a Funds Transfer service, to transfer funds to Accounts outside HDFC Bank. Any amount in the range of Re. 1 to Rs. 10 Lacs can be transferred through this facility. You need to Add a Beneficiary to transfer funds to his Account. Only the Account Number and IFSC details are used to carry out the transaction. Please click here to know more. Real Time Gross Settlement (RTGS) - This is a Funds Transfer facility where the amount reaches the Beneficiarys Bank within time stipulated by RBI. The transaction amount can vary from Rs. 2 lacs to Rs. 10 lacs. You need to Add a Beneficiary to transfer funds to his Account. Only the Account Number and IFSC details are used to carry out the transaction. Please click here to know more. Immediate Payment Service (IMPS) (formerly called as InterBank Mobile Payment service)- through which you can transfer funds Instantly to any IMPS Beneficiary. It is an instant interbank electronic fund transfer service, which you can use with your mobile phone. As an HDFC Bank customer you can send money instantly to anyone in any participating bank (including another HDFC Bank customer) who is registered for IMPS via the MobileBanking service. You can also receive money through this mechanism from anyone else in a participating bank (including another HDFC Bank customer). Online Shopping. Clique aqui para saber mais. Visa CardPay From your account to any Visa Credit Card within India. Your account will be debited online, and the funds will be sent to the beneficiary Bank within 2 working days using the Visa system. The Beneficiary Bank will then transfer the funds to the beneficiarys card account. Click here to know more For issuance of Third Party Demand Drafts from your account. DDs will be couriered to the mailing address / beneficiary address provided within 4 working days. Third Party Transfer Registration You need to register for Third Party Transfer. Resident Customers and NR Customers with Domestic Mobile Number registered with the bank, can Register for Third Party Transfer online by following the below steps: Login to NetBanking using your Customer ID and IPIN It is an Internet Password that the customer can choose to access NetBanking. It is a confidential password for the security of their account. Click on the lsquoThird Party Transfer Tabrsquo and follow the instructions Select your Debit card amp Input the Debit Card details. Confirm your mobile number. A One time Password ( OTP OTP is a One time password that is valid for only one specific transaction ) would be sent to your registered mobile number Authenticate the transaction by inputting the OTP OTP is a One time password that is valid for only one specific transaction and you would be registered for Third Party Transfer facility instantly In case you are not registered for Secure Access, you would be asked to register for the same during the above process. Resident Senior citizens would have to give a request at branch for TPT registration NR Customer with International Mobile Numbers registered with the bank need to click here to Register for Third Party Transfer online Alternatively, you can also fill up a TPT application form and submit it to the nearest HDFC Bank Branch along with an original photo ID proof and a self-attested copy of it. If the form is in order, we will activate the TPT facility within 4 working days from the day we receive your request NRI Customers unable to visit the branch, can submit the TPT registration form along with self attested Photo ID Proof. To transfer funds to TPT Accounts, you need to add a beneficiary. Doing that is simple, just follow these steps: 1. Log on to hdfcbank and enter your Customer ID and password (IPIN) 2. Go to Third Party Transfer and click on lsquoAdd a beneficiaryrsquo.(A maximum of 3 beneficiaries can be added in a period of 24 hours) 3. Select the beneficiary type-transfer within HDFC Bank, transfer to another bank using NEFT This stands for National Electronic Funds Transfer (NEFT). It is a system that facilitates an individual or company to electronically transfer funds from any bank branch to any individual or company having an account with any other bank branch in the country. . 4. Fill the beneficiary details and confirm. It would take 12 hrs for beneficiary activation due to security reasons. (Post activation of a beneficiary, you can transfer a maximum of Rs. 50,000/- to each beneficiary for first 2 days) 5. Adding a beneficiary is a one time process The validity of the beneficiarys account will be the sole responsibility of the Third Party Transfer user A joint accountholder will not be allowed to transfer money unless he has Financial Transaction Rights There are special regulations governing the Financial Transaction Rights for Current Account customers Third Party Transfer Limits Default limit for Third Party Transfer ( TPT ) is Rs. 2,00,000/- per Customer ID per day. This amount can be transferred in parts or in lump sum. Customer has the option to modify this limit and increase it online or offline. In order to do the increase limit online, you need to authenticate via Debit Card details and One Time Password (OTP) sent on your registered mobile number (For NR customers with local mobile number) OR One Time Password (OTP ) sent on your registered mobile number and email id (For NR customers with international mobile number). In case you are not able to do it online, you need to submit the TPT limit increase form at the branch. This form needs to be accompanied with a self attested photo ID proof along with original ID proof for verification. Maximum limit capped for TPT is Rs. 10,00,000/- per Customer ID per day. NRI Customers unable to visit the branch, can submit the TPT limit increase form along with self attested Photo ID Proof. The TPT limit can be reduced to upto Rs. 50,000, online. Third Party Transfer service is for all customers who have their mobile numbers registered with the Bank Current account holders need to be registered for Financial rights in order to conduct TPT transactions NEFT transactions on NetBanking are charged as below: Amounts up to Rs. 10,000 - Rs.2.5 (exclusive of taxes) per transaction Amounts from Rs.10,001 to Rs.1 lakh - Rs. 5 (exclusive of taxes) per transaction Amounts above Rs. 1 lakh up to Rs. 2 lakh - Rs. 15 (exclusive of taxes) per transaction Amounts above Rs.2 lakh ndash Rs.25 (exclusive of taxes) per transaction RTGS transactions are charged as below: Rs 2 lakh to Rs 5 lakh - Rs. 25 (inclusive of taxes) per transaction Above Rs 5 lakh - Rs. 50 (inclusive of taxes) per transaction Note: Charges transactions done through Net Banking are not applicable for Current Accounts: Apex / Max / Plus / Merchant Advantage Plus / Flexi / Trade / Merchant Advantage / Premium / Regular. For each Visa CardPay transaction, a nominal fee of Rs 5/- (plus taxes) will be applied. What is Secure Access HDFC Bank has implemented an extra security solution for its customers - Secure Access Secure Access is an additional layer of security that is essentially a solution protecting your account from hackers and fraudsters. Secure Access requires a one-time registration effort from your side. All Third Party Transactions are covered under Secure Access Let us take you through the steps involved in Secure Access and how it serves to protect your account HDFC Banks NetBanking login is a two step process with Secure Access image and text verification. Screen 1 is where you key-in your customer id Screen 2 is for your password This is done as a security measure. On putting in your customer id, our backend will verify if you are registered for Secure Access. If you are not registered for Secure Access, the next screen will have a box to key-in your password. If, however, you are registered for Secure Access, you will be shown an image and text that have been personalised by you during registration for Secure Access. To register for Secure Access you will need to: Personalise an image Personalise text Answer 5 questions Click here to view Secure Access demo. Click here for terms and conditions What is Secure Access Secure Access is an additional layer of security that is essentially a solution protecting your account from hackers and fraudsters. The primary aim of the service is to monitor your important NetBanking transactions covered under Secure Access, with an aim to block/ report any deviant transactions. What transactions are covered under the TPT facility Currently following transactions are covered under Secure Access: Do I have to register for the Secure Access on a Compulsory Basis Yes, in order to perform your Third Party Transfer or Online Shopping transactions, registration for Secure Access is Compulsory. Can I register for Secure Access service through the Branch / PhoneBanking/ ATM or any other mode No, in order to register for Secure Access Service, you need to register for this service through an on line medium only (post logging into NetBanking) Is there a change in how I Log in to my NetBanking Page Yes, going forward, your login process for HDFC Banks NetBanking will be a two step process with Secure Access image and text verfication. This is done as a security measure. On putting in your customer id, our backend will verify if you are registered for Secure Access. If you are not registered for Secure Access, the next screen will have a box to key-in your password. If however you are registered for Secure Access, you will be shown an image and text that have been personalised by you during registration for Secure Access. Is Secure Access facility free of cost Yes, at the moment, Secure Access is a free of cost service for all NetBanking customers. Secure Access - Registration Process and How does it work Secure Access works on the basic principle about you remembering / logging on to your correct NetBanking site. The Secure Access registration process covers the following three steps. Selecting a Picture from the Choices and categories of pictures offered to you Selecting a Message that you are able to identify easily and personal to you Selecting Answers to some of the questions that are personal in nature (of which only you will have the answers) You will have to select your registered mobile number and authenticate the transaction by inputting the OTP OTP is a One time password that is valid for only one specific transaction sent on your registered mobile number. How does selecting the Picture and the Message help you identify the correct HDFC Banks NetBanking site When you log on to NetBanking site and if you are a Secure Access registered customer, on the Password page, you should be able to see your Picture and the Phrase that you selected when you enrolled for Secure Access for the first time or as per your last modification, in case you are not able to see the same, this would mean you are not on the correct NetBanking site and you should not progress forward. Is it compulsory to answer all the five questions Yes, in order to complete your Secure Access registration, it is important and mandatory that all the five questions be answered. These questions are personal in nature and as such only you will have the answers to the same. Your responses to the Secure Access Registration will be kept confidential by the Bank as per our privacy policy. Can I upload my own picture as a Secure Access Image No, you have to select the picture from the given categories on registration screen. Can I use special characters in Secure Access Phrase No, Special Characters can not be used in the Phrase that you choose to select for this service. What if my NetBanking connection fails or there is a sudden disruption in service In case you are registering for the Secure Access service and the connection fails mid-way then you will have to restart the registration process once again. Will I be asked questions every time I do a transaction No, you will not be asked questions every time you do a transaction, depending on the nature of the transaction and a host of other variables, the system may ask you questions. Please do note that there is no human intervention involved here and the system will ask you questions based on a set of algorithms How do I change my Secure Access Image and Challenge Questions/Answers To modify the details updated by you for Secure Access, please login to NetBanking and click on the Third Party Transfer tab: To Reset the questions and answers: Access your NetBanking account Click on Third Party Transfer tab Click on Change Questions Answers option. Answer five secret questions of your choice ( Please do not share the Questions or Answers with anyone) You need to authenticate the change by inputting your Debit Card details and the OTP OTP is a One time password that is valid for only one specific transaction. (OTP is a One time password that is valid for only one specific transaction sent on your registered mobile number) To change the Image and Message: Access your NetBanking account Click on Third Party Transfer tab Click on Change Image and Message option, select the image required and type the message Looking forward for continued patronage and support. What if my Secure Access ID gets locked The Secure Access service rights will only get locked post the incorrect answers to the questions or not being able to answer. In such a scenario, login to NetBanking and click on Modify Secure Access Profile and complete the steps, you need to authenticate the transaction by inputting your Debit Card details and the OTP OTP is a One time password that is valid for only one specific transaction sent on your registered mobile number. Alternatively you can also call up PhoneBanking or visit the Branch and provide a written request for the same. Post your correct verification of the details, the Bank will unlock your Secure Access rights as well. Why do I need to set up challenge questions Challenge questions will be used to authenticate high risk transactions or online shopping transactions as an additional layer of security. What If I forget the answers to the questions Since the answers to the challenge questions are set by yourself as a customer, the chances are very less likely that you may forget the same. However, if you forget the answers to the same please log in to Net Banking and click Third Party Transfer/ Accounts tab You can modify the questions through an option Modify Secure Access Profile, and complete the steps, you need to authenticate the transaction by inputting your Debit Card details and the OTP OTP is a One time password that is valid for only one specific transaction sent on your registered mobile number. Life Insurance on NetBanking Now purchase Life Insurance or Pay Premium of your Life Insurance policy, instantly through NetBanking in 3 simple steps: Login to NetBanking and click on ldquo Buyamp Renew Life Insurancerdquo under the Request Section in the Accounts tab. Choose your preferred transaction / Plan Type amp Confirm Details Make Payment throughNetBanking. Get the life cover you need at a very nominal cost ndash Pay Once and enjoy peace of mind for upto 20 years Sum Assured is paid to the nominee on demise of the customer. This ensures your family is secured in case of your unexpected demise. No Maturity benefit Tax benefits on premium paid under Sec 80C. Moreover, Death benefit is exempt from Tax under Sec 10(10D). Tax benefits are as per Tax Laws. Tax laws are subject to change. No Medicals ndash Just fill a Short Medical Questionnaire No Documentation Required. HDFC Life Health Assure Plan ndash Health Plan HDFC Life Health Assure Plan provides reimbursement for unforeseen medical expenses and comes with following unique features: Premium guarantee for three years i. e. premium does not change even if you claim If you do not claim, Multiplier Benefit doubles your cover after 2 claim free years Offers Guaranteed lifetime renewability subject to prevailing premium rates and terms Policy will be issued instantly. You can also follow the above steps to Renew your Insurance policy. Virtual Keyboard HDFC Banks lsquoKeyboardrsquo has three variations, thus giving customers that many more options to use the application. Virtual Keyboard Scrambled Keyboard Hovering Keyboard Virtual Keyboard is an online application, which gives an option for customers to input their NetBanking Passwords (IPINs) with the help of a mouse. There is no need to use the physical keyboard in order to input the IPINs. How to Use the Virtual Keyboard Below are the steps on how to use the Virtual Keyboard: Advantage of a Virtual Keyboard The Virtual Keyboard is designed to protect the customer from malicious Spy Ware and Trojan Programs designed to steal IPINs. The Virtual Keyboard reduces that risk. Scrambled Keyboard is an application that is both virtual and dynamic in nature. The position of characters on the keyboard changes every time a character is inputted through the Virtual Keyboard. How to Use the Scrambled Keyboard Below are the steps on how to use the Scrambled Keyboard: Can the Scrambled Keyboard and Mouseover/ Hovering applications be used together Yes, both the applications can be used together. In order to use the same, one needs to first 1. Click on the lsquoVirtual Keyboardrsquo option followed by 2. Clicking on lsquoScrambled Keyrsquo option and then on the lsquoMouseoverrsquo option How to use the Hovering Keyboard Below are the steps on how to use the Hovering Keyboard: What can I do using NetBanking You can perform a range of financial and non-financial transactions through NetBanking. Some of the transactions are: View your Account balance View your Account statement Enquire about cheque status Request for a statement Request for a cheque book View your Fixed Deposit details Download your Fixed Deposit Advise online. View your TDS This stands for Tax Deducted at Source, which means the tax you have to pay on your salary is already deducted and the net amount is received by you. details View your Demat Account Update your profile View HDFC Bank Credit Card details View your Mutual Funds portfolio Update your PAN details Online Update/ Hotlist your Debit Card Online View Form 26 AS View your Loan Account details Stop a cheque payment Pay your Utility bills Request for a demand draft Transfer funds between your accounts Transfer funds to a third party Book a new Fixed Deposit Shop Online Pay HDFC Bank Credit Card dues Buy and sell Mutual Funds Invest in IPO online Book Recurring Deposit Online Book ticket through IRCTC Pay your Tax Online Recharge your Prepaid Mobile Connection Online To view the complete list click here What is the process for IPIN (password) regeneration For any further questions Click here NetBanking Registration / Re-Generation Request through HDFC Bank ATMs: Visit your nearest HDFC Bank ATM After entering your HDFC Bank Debit Card and ATM PIN, select ldquoOther Optionrdquo from the Main screen Select the option NetBanking Registration which is available on the left hand side After selecting the option please confirm the request Your IPIN It is an Internet Password that the customer can choose to access NetBanking. It is a confidential password for the security of their account. will be couriered to your mailing address that is recorded with the Bank You can call PhoneBanking if you have a Telephone Identification Number (TIN) Download the e-Age Banking form (below), complete it and submit it at the nearest HDFC Bank branch. NetBanking form for Individuals NetBanking form for Corporates What are the measures I can take to make NetBanking safer You should log out from NetBanking when leaving your PC Choose a strong 6 to 8 digit password (alphanumeric) and change it regularly. Avoid obvious passwords (names of family members, pets, favourite musician, etc.) and dont tell anyone else your password You should not write your password down on any paper which may be seen easily by anyone Put in a power-on password in your machine so that nobody else can switch on your machine Have a screensaver password so that when you are away from your workstation nobody else can use it If you think someone knows your password, go online and change it immediately If you are using the Internet in a public place (e. g. a Cyber Cafe) do not leave the PC alone and be careful that no one is watching what you type Log off from NetBanking when your session is finished. Use the lsquoLog Outrsquo button to log out so that the session closes and dont just close the window to log off You should consider running a Personal Firewall, which will prevent unknown people from accessing your computer and guard against the introduction of harmful programmes into your PCWhat are prepaid forex cards Dipta Joshi Mumbai May 05, 2011 12:36 AM IST Prepaid cards are used for making payments while you are travelling abroad. These are pre-loaded and enable you to access money in the required regional currency. You can also top it up depending on your requirement. The card allows you to withdraw cash in foreign currency, check your balance and shop. Banks such as ICICI Bank, HDFC Bank, State Bank of India, Standard Chartered and Axis Bank offer prepaid forex cards. How do you apply and what is the limit You need to submit FormA2 and any other required forex document (as mandated under Foreign Exchange Management Act regulations), proof of passport and required funds. Once the funds get cleared or are paid to bank, the card gets activated. For leisure trips, you can load the card for a maximum of 10,000 (Rs 4.5 lakh) and 25,000 (Rs 11.25 lakh) for business trips. Banks charge between Rs 100-300 per card. How are these better than others Debit and credit cards involve a service charge of three per cent for each usage. Withdrawals at ATMs would attract an extra flat fee of Rs 300. You would be billed at the exchange rate prevailing on the date of transaction and charged a currency conversion rate accordingly. Besides, any delay in bill payments will attract a penalty of 2.95 per cent a month. Travellersrsquo cheques are accepted at limited outlets and customers are charged an encashment fee of three-six per cent. Comparatively, forex cards are cost-effective, since the exchange rates get locked in on the day of transaction. You can avoid currency conversions, as the cards are available in major currencies. Withdrawing cash at ATMs abroad will attract a flat fee (2/ euro 2/ pound1). Do exchange rates impact usage Yes. While using forex cards, be sure of the exchange rate you are spending at. You would be saving on expenses if the foreign currencyrsquos value increases as against the rupee and vice versa. What if I need to re-load the card You cannot top-up the forex card abroad, even if your bank has a branch there. You will need to contact the centre that issued the card. This can be a problem when there is no one back home, as he/she will again need to fill forms and make necessary payments. Intimating the bank in advance and leaving necessary documentation might be an option. Unused balance in your card can be encashed on return. What happens if the card gets lost Intimate the centre that issued the card. Inform them about your location after 48 hours, since this is the time the bank will take to courier a replacement. In case of exigencies, it may send cash through money transfer facility, but costs will have to be borne.
Comments
Post a Comment